Kącik logopedyczny

13 czerwca 2018 18:59 | Kącik logopedyczny

Wierszyki łamiące języki

Zakończyliśmy I edycję konkursu logopedyczno-recytatorskiego „Wierszyki łamiące języki” zorganizowanego przez naszą panią logopedę oraz wychowawców klas 0-3. Wytypowani przez klasy reprezentaci walczyli o tytuł Mistrza Pięknej Wymowy podczas wcześniejszych przesłuchań...

czytaj więcej »

14 grudnia 2014 13:42 | Kącik logopedyczny

Kłopotliwy trzeci migdał – wycinać, czy nie?

Twoje dziecko często łapie infekcje, chrapie i źle słyszy? To może być wina migdałków. Czy konieczne jest ich wycięcie? Bardzo wielu rodziców ma problem z trzecim migdałkiem u swej pociechy. Jego zadaniem, tak samo jak pozostałych dwóch, znajdujących się po obu bokach...

czytaj więcej »

08 czerwca 2014 17:37 | Kącik logopedyczny

Jak motywować dzieci do utrwalania prawidłowej wymowy w domu? (cz. 2)

Ważna kwestia: Motywacja Motywacja do ćwiczeń to coś, co raczej nie przyjdzie samo! Pamiętajmy, że nawet najchętniej współpracujące dziecko miewa czasem „przestoje” w rozwoju i swoje „kryzysy” związane z motywacją do ćwiczeń. Są one zjawiskiem naturalnym....

czytaj więcej »

08 czerwca 2014 17:27 | Kącik logopedyczny

Jak motywować dzieci do utrwalania prawidłowej wymowy w domu? (cz. 1)

Dlaczego trzeba utrwalać prawidłową wymowę z dzieckiem w domu, a nie wystarczy tylko na zajęciach z logopedą? W większości sytuacji same ćwiczenia w gabinecie z logopedą to za mało, aby pobudzić u dziecka prawidłowy rozwój mowy. Konieczne jest regularne kontynuowanie ćwiczeń logopedycznych...

czytaj więcej »

13 kwietnia 2014 18:44 | Kącik logopedyczny

"Pobaw się ze mną!" - zabawy wspierające rozwój mowy dla dzieci wczesnoszkolnych

Stymulacja rozwoju mowy dziecka wcale nie jest taka trudna, właściwie każdy dorosły potrafi i powinien pokazywać dziecku otaczający świat. Najważniejsze, by być obok, nie bać się zejść na dywan, brać czynny udział, nawiązywać i podtrzymywać interakcję, nie zbywać i nie zostawiać dzieci...

czytaj więcej »

06 stycznia 2014 20:36 | Kącik logopedyczny

Jak pomóc dziecku w trudnej nauce mówienia, czyli o wczesnej stymulacji rozwoju mowy

Bez wątpienia środowisko rodzinne jest naturalnym stymulatorem rozwoju mowy dziecka. Dla większości dzieci rodzice są tymi, którzy pierwsi do nich mówią, uczą je poznawać świat i z nim się komunikować. Aby rozwój mowy dziecka przebiegał prawidłowo konieczna jest stymulacja...

czytaj więcej »

02 czerwca 2013 19:59 | Kącik logopedyczny

Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli o wczesnej profilaktyce logopedycznej (cz. 2)

Pierś czy butelka, czyli o karmieniu Karmienie piersią jest dla dziecka najlepsze - także ze względu na właściwy rozwój szczęk. Jeżeli jednak matka jest zmuszona karmić butelką, także nie powinna zapomnieć o właściwej pozycji. Podczas karmienia naturalnego lub sztucznego ułożenie...

czytaj więcej »

02 czerwca 2013 19:51 | Kącik logopedyczny

Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli o wczesnej profilaktyce logopedycznej (cz. 1)

Każde dziecko to osobna książka. Wszystkie rozdziały tej książki u każdego dziecka są inne. Inaczej przebiega okres ciąży, porodu, rozwój do 3 r.ż., potem do 7 r.ż., dorastanie. Te \"rozdziały\" to najważniejsze etapy w życiu dzieci. Mimo różnic indywidualnych można jednak...

czytaj więcej »

04 maja 2013 22:08 | Kącik logopedyczny

Dlaczego dziecko mówi nieprawidłowo?

Dziecko musi się uczyć mowy tak jak wielu innych sprawności, które przeradzają się w umiejętności. Poziom mowy bywa u dzieci bardzo różny. Są takie, które zaczynają mówić wcześnie i ich wymowa niemal od początku jest prawidłowa oraz takie, które w wieku...

czytaj więcej »

11 kwietnia 2013 20:54 | Kącik logopedyczny

Kiedy do logopedy?

Czy z wady wymowy można „wyrosnąć”? - to pytanie zadają rodzice, szukający potwierdzenia takiej opinii wydawanej, niejednokrotnie przez innych specjalistów, ale nie logopedów. W wielu wypadkach jest to uśpienie czujności rodziców, podczas gdy ich obawy są często...

czytaj więcej »